Friday, February 5, 2010

cerita anak kecil dlm jamban

Ini kisah tentang seorang perempuan
Seorang gadis yang masa itu masih kecil dan perawan
Pejamkan mata dan bayangkan saja situasinya
berada di dalam suatu tempat kecil tempuruk yang kau namakan jamban

Aku tidak tahu tentang kamu-kamu
Aku tidak tahu apa cerita kamu
tapi ini cerita aku maka dengarkan
Ambil mata kamu dan paku.....

Ambil cerita aku di suatu masa
ketika di suatu masa
menangis sendiri di suatu masa

Aku dibesar kan dimanja disayang
Aku dibeasarkan dengan segala rasa
Aku dibesarkan dengan penuh cinta
Aku dibesarkan biasa saja...

Ayah bonda kenapa bohong?
Kenapa engkau hendak bohong?

Dulu dikata akulah raja,puteri jelita
Sekalian rakyat jelata akan memburu jiwa aku
tapi ayah bonda tak mahukan jiwa aku!
yang dihendakkan cuma wajah dan rupa saja
Wahai ayah bonda kenapa engkau bohong saya?

Aku dibesarkan sebagai seorang gadis
yang gemuk,pendek,busuk,tak cerdik
Aku dikatakan orang
"Hey babi,kenapa engkau sangat jelik?"

Wahai ayah bonda kenapa bohong?
Aku ini bukan disini
Tempat aku tak sepatutnya dibiarkan di luar pergi
Aku patut disimpan di suatu tempat
Dimana cuma ada ayah dan bonda
Dimana mere akan sayang aku..

Untuk siapa aku
Untuk siapa aku

Bila aku keluar aku dikeji
Bila aku diluar aku dimaki
Kerana yang dimahukan cuma wajah rupa seri

Ayah bonda kenapa bohong?
Ayah bonda kenapa tak cerita?
Dunia tempat kejam
Dunia macam-macam
Depa tak suka saya
Depa tak cinta saya

Kenapa ayah?kenapa bonda?
Tak dikhabarkan yang mereka-mereka
Tak sukakan siapa saya
Mereka semua hendak saya jadi cantik badan jelita
tapi itu memang bukan saya,
Bukan saya,
Bukan saya,

Maka apakah aku harus pergi?
Duduk di rumah dan terus mati?
Apakah aku tinggal disini
Tak akn pergi,tak akn pergi
Dunia tempat kejam,dunia macam-macam
Tapi jangan sedar
Dengarkan semua kata mereka
Dunia memang kejam
Dunia macam-macam
Tapi janganlah engkau percaya kata merka

Biarkan kita begini saja
buruk,gemuk
kurus,cantik
biar saja diri kita,
cantik molek
hodoh jelik

Siapa kita itu kita
Cinta saja jiwa kita

Kalau mereka tak suka kita
Pergi mampus!tak apa
Tak apa
Tak suka
Tak apa

Ini rasa sia-sia
Rasa jiwa yang terluka..........................


..........................................................................................................................................................................

nih puisi dr fynn jamal...
kalo nk feel lg, tgok lam u tube...
mmg beshhh gile........
tersentoh pom de gak...
renung2 kn...
ble bace.....
sedarlah... kte skang cmne....
dlm watak anak kecil.........
ataw watak msykt yg ske menghukum ....

CREDIT UNTOK FYNN JAMAL...

No comments:

Post a Comment