Saturday, June 30, 2012

kelaparan d kala malam adalah normal!

okey...

aku rase la kan.. aku mmg suke sangt ikot perangai mak aku.. serius weii!!
ape yang paling jelas adalah perihaL makanan.. sebijik mulut mak aku.. xtipu.. xtipu.. kalo tipu dosa kan.. kan... weee.hari selasa baru2 nih... aku off day.. boley la... merajinkan diri turun padang ke dapur dengan hormatnya... tanpa paksaan dr mana mana pihak.. 

Aku : Ma.. na masak ape ary nih..
Ma : Ikotlah chah...
Aku : Kite rase kan.. tekak kite ni na telan nasi ayam..
Ma : Boleyhh.. P.. mane ade bhan cik kak... na buat simple 2 boley la..
Aku : oke..

godek godek.. jdi lah nasi aym simple.. tp xde sayur.. Aku ni hantu tomato.. kalo boleyh.. mkn nasi.. msti na ulam tomato.. xkire la.. nasi goreng ke.. nasi putih ke.. mee goreng ke.. msti na mkn tomato..  tp.. kalo na mkn tomato mcm epal xboley la.. ekstream sangt oooooooooooooooo... haha

tgok dlm freezer... waaaaaa.. bnyk nye tauge... nmpk mcm sedapppp.. so.. tauge goreng kicap done!.. dlm mase lima minit je.. tauge goreng kica cyup!.. so.. hri tu mkn nasi aym + tauge goreng kicap!! sedeyhh... tp kenyng jugk..Abg aku ckp.. Aku nih mmg suke reka mknan.. tp pelik! mcm mak aku.. huh! ini dinamakan kretif.. 


Hari ni.. aku lepak2 ngn incik ungu kt port biase.. weee.. tp x order mkanan.. minum air smpai kmbong perot.. Mcm biase dye tnye.. na mkn ke x.. Aku dgn konfident thap dewa.. Xmo la.. knyng.. Walawei.. Dlm hti.. 'kite lapo la wak'.. 'perot kite tersiksa ni'. Terlajak perahu boley diundur.. terlajak kata.. xboley na undur2 da.. sbb xde gear undur.. hehe...

Balik rumah dlm keadaaan lapa.. tp.. tiada mkanan nye pom adoii... Rupe2nye.. ma kite pom lapar... xsangke.. same.. haha.. Ma aku bg cadang suh bli beger.. Aku pom dgn selamba ya ya.. bg arahn kt abg long aku suh bli... Ma aku ckp.. 'Kte g Mekdi je la...'

BAHAGIA
ye.. bahagia! dengar perkataan tu kua dr mulot ma aku.. ingtkan na suh bli bege kt tepi jalan je.. rupe2nye.. selera mengalahkan aku... 

perut kenyng lagi.. btuah kau perut...

No comments:

Post a Comment