Thursday, December 27, 2012

gastrik! xcaye!

sesungguhnya aku memang xpecaya bahawasanya aku kne gastrik.. xpecaya! amboi.. statement xpecaya tu mcm dpt sakit kronik je.. weheee..

lepas krismas iaitu hari rabu.. spatotnye keje la.. tp aku punya perut buat hal.. kul 5.30 aku da bgun kot.. sbb bju aku lom iron agi.. awl gile kan aku set jam kt fon aku..  korang bayang la... masuk keje kul 8.. kul 5.30 da bgun kot! awal okey! mata xpuas lagi nk tidowww.. tp sblom 5.30 tu.. mmg aku ley rase perut aku xsedap... kejap2 sakit.. kejap2 sakit..


kul 5.30 bgun.. terus g tndas..perut sakit2.. sbb xtahan da... 3 kali aku kuar masuk tndas.. 1st ingt cirit birit.. sbb asyk ulang alik tndas je.. tndas.. katil..tandas..katil...  last2.. tgk jam da lewat na cyup2 p keje.. mmg trus aku amik mc sendirian berhad.. ojyeahhh! tp xley suke sangt sbb dpt apply cuti sndri.. perut aku sangt menderita... sakit okey..

sbb bajet cirit birit.. aku buat keputusan sendiri tnpa bincang dengn mak aku.. aku mls nk p klinik.. aku ingt 'cirit birit' ni akn hlang lew.. tp x.. spnjng hri sakit je perut ni.. tp yg aku pelik bin ajaib.. cirit da hilang.. sakit perut still ade... humm

sakit perut yg aku mksudkan.. senak2 d bahagian perut.... tp bhgn atas pusat.. tengah2...
ary kamis pom still sakit.. so aku amik kputusan p klinik.. na check.. maklumla.. penakut habes.. ne taw dpt sakit bhaya2 ke.. boleh bwk maut ke.. alahaiii.. tkot..

p klink dktor ckp aku kene gastrik.. xexcited sangt pom dpt taw sakit uh.. tp.. pelik.. canne ley dpt..
pastu lepas kne soal siasat ngn dktor.. bru aku taw.. mungkin sbb dlu.. tyme keje tmpt lame.. aku xamik sarapan.. trus je makan tghari.. doktor says.. nk dpt sakit gastrik nim.. xsemestinya dpt selalu.. lam masa 1tahun mungkin bru leh dpt...


oooooo...

bg mereka2 yg ade sakit gastrik.. jgn lupa amik sarapan..
jgn mkn pedas n  masam tyme pagi2...

okeeeee..

1 comment:

  1. salam perkenalan..
    saya pun selalu kena gastrik dulu dear..
    lagik .. takleh makan sebarangan pisang tau..
    macam pisang montel..
    gastrik yang saya kena jenis yang muntah sakit kepala.. ya allah azab..

    ReplyDelete