Wednesday, January 23, 2013

konsep hari minggu aku mmg same je.. -_-

salam maulidur rasul .. so makne nye esok hari kebesaran nabi muhammad S.A.W.. jom selawat bnyk2 keats nabi kita yg tercinta...

oke.. oh.. tolong jgn nk gelak guling2 sbb aku ltk perkataan 'konsep' kt tajuk entry tu.. sbb macam sedap je bace ayt tersebut dengn ditambah perkataan 'konsep' dihadapan.. hew hew hew... dr tajuk tu korang da boley bayang kan hidup aku kadang2 bosan .. ye bosan. ok bosan. kebiasaannye mmg hari minggu aku terperap je kt umh.. ehh salah.. terperangkap kt umh.. kadang2 aku xkesah pom... sbb hari mnggu je la kite boleh buat 'pahala' skit kt mak bapak kite. hari laen tu mcm susah skit la nk buat pahala atas alasan.. penat baru balik keje.. masuk bilik.. terus dating dengn katil.. haaa.. xmo xmo.. 

so biasanya.. hari mnggu aku suka teman mak aku p pasar tani.. uih.. bgun pagi2.. basuh muka, gosok gigi, blagak mcm org dah mndi, terus follow mak aku p pasar tani.. blik pasar tani.. bolehla tlg kemas umh sikit2.. sikit kt cni maksudnya.. kite buat sikit.. mak kite buat bnyk.. hohoho.. licik. lepas tu tlg mak kite lg... tlg bg mkn kt kucing.. bnyk pahala tu.. tlg masak.. masak? .. dlu aku liat skit bab masak masak.. tp.. memandangkan tahun ni dah DUA PULUH LIMA TAHUN.. alamak.. aku da tua siot.. -_- ( terus xselera nk mkn nasi ).., aku gagahkan jugk tulang empat kerat ni tlg mak aku kt dapur.. jd pembantu je kot.. kadang2.. aku ni lebeyh sudu dr kuah jugk.. sbb slalu je lwn ketua chef.. ( mak aku ).. pndai2 je ckp kt mak aku.. kene tmbh ni la.. tu la.. bnyk sangt air la.. haihhh.. kadang2 naek seteress mak aku melayn kerenah pembantu yg sparuh masak ni.. hahaaha..\

kalo aku rase tenaga aku ni maseh bnyk lgi.. ptg2 skit.. baru aku basuh baju.( ltk lam washing machine je kot).. suke nk kecoh.. haha.. tp bab melipat ni.. mmg  malas sikit.. upss silap.. malas bnyk.. ape yg penting.. jumlah bakul yg cukup untuk mencampak bju2 bersih.. lepas tu.. tyme nk g keje.. mulala seteres nk cari bju yg aku nk.. kaen xde.. bju nth ke mana.. pening eden!

tu je la kot sumbangan aku pd hari minggu.. mls la nk tulis sume.. nanti ade yg pengsan.. hahaha.. aktiviti ni akan beulang pd setiap mnggu... (kadang2 aku skip bhgn masak, kadang2 aku skip bhgn basuh bju.. licik!)
so sbb tu aku kate konsep hari mnggu aku same je tiap mnggu.. xde perubahan drastik sangt pom.. kadang2 nk jugk org bwk kite p jalan2.. kt taman bunga ke.( woi, ingt zaman P.Ramlee ke), tgk wayang, shoppinggg!   
Poyo! slalu nk lebeyh! 


motif letak gambar? 
sbb da lame xletak gmbr lam blog.. kesian!
Follow IG okey beby2! haha
baru bnyk gmbr.. wehee











2 comments:

  1. haha... pssst.. jgn percaya sangt.. buat sikit je.. over je lebeyh.. heeee

    ReplyDelete